mari main click2

Pages

Sunday, May 9, 2010

Slmt Ari IBU

salam,

Udah lama aku x update kesah2 idop ku asyik sbuk memcari perkerjaan jer...hahahaa...blik tdo,pegi tdo itulah rutin seharian ku....

tapi ari nie aku x nk lah cter pasal aku...cter pasal mama aku plk..org kater happy mother's day kan alang2 tu dedicate this entry to her....klu nk citer satu per satu pengorbanan seorg ibu tu aku rase x leh pun nk dijual beli,takat bg seratus dua tiap2 bln nk dibandingkan d jasa n pengorbanannya x dapat nk diungkapkan dengan kata2 betapa besarnya...sbb tu org kater syurga dibawah telapak kaki ibu...kte mati pun nnt berbinti kan nama ibu...

Aku kecik-kecik bukan lah nakal maner pun malas tau rajin jer g tadika 50/50,siap mak aku teman masuk dlm tadika..kalau x nmpk jer muka dier aku dunt cry for me argentina....punya lah penakut aku dlu skali tu tu cikgu amik rotan libas kat meja trus akuuuuu.............wat critical dession making x nk aku der g tadika dah hahahahaa.....tadika jer kot bkn ader ujian mahupun peperiksaan...aku pun sayonara tadika welcome sekolah rendah

Ari tu aku ader peperiksaan akhir tahun darjah 3..aku ader kat umah makcik aku sbb umah aku banjir...umah kampung kater kan...aku skolah petang time tu..dalam ati nie mmg niat x nk g dh amik periksa tu jauh antara skolah ngan umah makcik aku...kena amik dalam 2 bas...transit2...payah aku berdegil x nk g skolah periksa akhir tahun cuma tentukan turun naik klas jer..aku x amik port sgt....dh kena marah...terpaksa aku akur kehendak mama aku...aku pun ditemani mama aku untuk naik bas yelah still 9 tahun kot kena org tua supervise maner tahu org nk culik bdk cumil nie ker :P...nk dijadikan cerita perjalanan aku ke stesen bas tu klu berjalan berpeluh lah gak...ader lah satu lopak air nie..ujan kan smlm still fresh...ngan tanah merah nyer...tulah satu2 nya jalan tuk kami rentasi....ok mama bg aku lompat dlu sambey die pimpim nyer tgn aku...aku lepas...tp time dier nk lompat mungkin licin time tu dier terjatuh masuk dlam lopak tu...ader lah dekat separuh pinggang wanita dewasa,bayangkan...tp mama aku dier bgn jgk untuk ke stesen bas nk suruh aku g amik periksa.....ishhh time aku x leh nk pikir mature lg..still memgong2 budak org pangey....sampai jer naik bas kondukter bas tu ckp.adik g randuk(redah) air maner basah macam nie(dier cakap kat mama aku).....tp sampai ari nie aku igt mende nie pengorbanan sorg ibu kat anak dier....x ternilai harganya

Kekadang tu ala kter maknusia mmg x leh lari dari melakukan kesilapan,secara direct tau tak aku rasa aku pernah meyakiti ati dier...ble dah diimbas kembali aper yg dah dilakukan terhadap nya x berbaloi dengan jasa nya terhadap aku....skang ble dah menigkat dewasa dan memahami pergertian "pengorbanan dan kasih sayang" aku lebey berhati2 ble berbicara ngan dier,x nk lah ati dier terluka dek prbuatan kte tau percakapan kte....lidah nie kadang2 main lepas jer nk cakap aper....sbb tu org kater pikir dlu sblm cakap...kang org lain tersentap...aku teringat dlu mahupun skang perangai mama aku,klu pasal makanan dier musti dahulukan anak2 die br die makan...ader pernah time kecik2 dlu budak2 nafsu makan x yah ckp lah adk aku mintak aper ntah milik mama aku die pun bglah..aku tny lah mama dah makan ker lum?dier jawab dh...tp aku tahu dier x mkn pun lg....sifat keibuan...mendahulukan anak dr diri sendiri......itulah seorang IBU/MAMA....berhati lembut n pendiam org nyer...Selamat ari ibu...n I love u so much.....walaupun aku jauh dr pandanganya n destinasi namun disebalik ati aku tetap menyayangi nya....

0 comments:

Post a Comment

mari click-click

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails