mari main click2

Pages

Tuesday, April 13, 2010

Duit owhhhhh Duit


Daiffff nyer Sekarang dh tgh bulan,kalu org yg keje swasta ker kerajaaan ker musti dh dapat gaji tuk tgh bulan,dapat gaji lg.....aku nie gaji bulan lepas pun x dapat lg sedih gler...harapan punya lah mengunung tp bler g check jatuh mendadak semua harapan aku.....idop nie perlukan kan duit...org kater ibarat irama dan lagu x dpt dipisahkan klu dipisahkan hancurlah smua nya...pitching lari,sumbang semua ada...duit ngan manusia saling memerlukan,klu x der manusia x der lah nilainya duit itu....hanya sekeping kertas printed saje....tp manusia memerlukan duit untuk membeli,membayaR. kat dunia nie maner ader mende yg free smua nk duit....Duit...Duiit Gaji...Gajiii

Dlu masa keje dlu time ader nyer Pn.R kat stu gaji kami slalu jer masuk on time,ble pertukaran berlaku gaji tu kne tggu smpai cukup bulan br dapat payment tuk bulan lepas pny WTf....marah mmg lah mrh kan....alasan nyer bendehari byr lmbt,bujet x masuk lg atau secara zahir nyer x wat keje......klu diorg dapat gaji lmbt br nk melenting..nk mogok saner nk mogok sni....sakit ati gler.....dlu time gaji on time aku rasa gak production keje aku memberansangkan tp ble diorg wat bayar x nk byar aku rase mcm malas pun melanda diri lahhhh...selamat bkn department aku yg bg gaji klu x aku g mogok dh kuar lah jurus pengemis aku...tp bhgn satu lg yg handle nie......

Klu x der gaji saper nk byr sewa umah,bil2 tertunggak2 semua nk duit...haissssh memgeluh jer lah aku terdaya buat..nk mkn pun kais pagi mkn pagi n malam dah duit x der....nk tuduh x elok x der bukti..pahtu mcm nie lah naseb yg aku dapat..diorg boleh lah keje ttp yg aku nie ala2 kontrak perlu ker diperlakukan sebegini rupa..ko pun maknusia aku pun maknusia...klu ko perlukan duit aku nie pun perlukan duit kot...duit dh menjadi keperluan seharian kter bukan nya kehendak dah......money is a must..no money no talk :p

0 comments:

Post a Comment

mari click-click

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails