mari main click2

Pages

Tuesday, October 30, 2012

AIDILADHA

Salam,

Ari nie baru aku nk bercerita pasal raya korban@aidiladha tau pun raya haji.Dan peringatan ye, entry kali nie bersifatkan past tense so semua peristiwa sudah pun berlaku selepas aku menulis entry ini.selamat bahasa melayu senang skit x payah susah2 aku letak 'ed' kat blakang certain wording. So Bolehkah saya memulakan penceritaan..


Pada suatu hari, maknanya hari aku nk apply cuti lah nie, yakni seminggu sebelum hari raya haji,

Tarikh Cuti : 25.10.12 bersamaan ari khamis
Tujuan : bujet nak balik kampung
Bujet Perjalanan : Gaji bulanan mintak2 diawalkan

Senin, minggu ke2 bulan oktober.

Aku dengan penuh keberanian mengisi borang cuti staf, banyak kolum2 perlu diisi, nama, department, reason for leave etc, habis saje isi semua kolum2 aku sign kat bawah dicatitkan juga tarikh permohonan. Time tu mintak2 cuti apprv sebab aku nk cuti khamis,jumaat,sabtu dan ahad 4 hari tu beb lamaaaa....wehuu cuti apprve..TAPI, ader tapi nie, jikalau pihak urusan tidak meluluskan gaji pekerja seawal yang sepatutnya yakni pada atau sebelum hari raya aidiladha gamak nyer akan beraya diperantauan lah tahun nie..tidak boleh ler nak melangkah kaki ataupun melangkah roda kereta ke utara...ater nyer aku ngan lembu perlu berkorban dishah alam, aku berkorban masa dishah alam, lembu berkorban urat merih ;)...

Minggu hari raya haji, hari rabu sebelum jer cuti aku cek gaji online, ditariknye cursor ke search button di taip plk maybank2u, masuk jer kat website tu aku pon keyin password and login id, selesai saje aku hit enter button, cek kat account sumary, tengok2 harapan saje, non ado duit dalam bank..cittttttt balik keje dengan hampa, tp aku ader plan b,"perancangan akan pergi ker kuatan 2nd family"...yay..

wei jap, penat lah nk tulih panjang2 nie naik lengguh jer rasa, aku pendekkan lah ye, x payah detail sgt entry  nie....."ok fast action fast result" eh tu tagline boss aku hahahaa

yay sampei kuantan sudeh!!!khamis malam aku sampai sebab tempuh jam bagai kat karak, aku tolak dalam kul 5 ptg mcm tu, ok shortkan lagi, 

keesokkan hari nya yakni hari raya haji, sbb keletihan atas jalan semalam, dengan bagusnya aku terlepas solat sunat raya. breakfast aku berMenukan nasi impit berlauk kan gulai ayam sedappp, alhamdulillah kenyang, rutin biasa hari raya: lepas ptg plk mkn lagi, tertido jap sambung mkn mlm plk, tgk2 tv tertido esok baru bgn...bekorban lah sgt aku hari tu...ari sabtunya bgn breakfast siap, pegi mana ntah x igt, tp mlm nya pegi tc lepak sepam 2, tgk battle of the band ngan street dance, balik tp nak aram jam x igt punya, jap baru teringat ptg nyer kami semua di sg lembing membasahi badan dengan air sungai .....dan last day nyer pegi bandar aka ecm cari kasut, cuci mata balik umah....sebelum balik jer shah alam tgk bola sampei kul 2 mata lebam.....dan habis lah diisi kesemua hari cuti ku..hari isnin masuk keje lmbt sbb jam,mata rabak balik keje awal sbb ngantuk..balik mkn2 tdo krohh krohhhhh esok sambung kehidupan seterusnya hahahaha
sekian

0 comments:

Post a Comment

mari click-click

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails