mari main click2

Pages

Monday, October 29, 2012

Buah Epal 5

Salam Aidiladha...

Giler ko mood raya x abis lagi kot, adoiiii... ari nie aku catat rekod balik kampung last minit, x penah aku buat mcm nie lagi, yakni keseluruhan masa tido aku diatas jalan raya atau highway.Tahun nie aku beraya haji di kuatan aka family no 2 aku ewah..orang kater,nak juga merasa suasana hari raya di tempat lain plk ye idok.....JAP/cop/sebentar.. Harap maaf, entry kali nie aku bkn nk cerita pasal raya haji tp pasal







Macam nie entry ini tiada kaitan antara yang mati atau yg maseh hidup, beginilah ceritanya....bayangkan sebuah tempat tido beralaskan toto/lembek terbentang luas dan menghiasi sebuah kamar tidur, dan didatangi plk seorg pemuda yg comel lagi tampak bergaya dengan baju tido dipandankan dengan boxer belang2 ala kuda belang, sambil merebahkan dirinya(akulah org itu :P) ke toto sambil melayari facebook menggunakan handset,sosok sebuah handset jelas kelihatan, bewarna hitam dikemaskan dengan lapisan kaca yang mudah pecah dan pada belakang handset itu pula dicapnya pula jenama pembuatnya, seperti ia berdiri megah dikalangan handset2 lain...dan bila 2 kali  tgk plk, macam nk belagak lah tu, ada cap jenama besar2 kat blakang handset tu...elehh, tapi tiada hasrat untuk pemuda itu berfikiran sebegitu dot dot dot(maksudnya suruh behenti lah, ehh lambat lah penceritaan ini adoiiii...)

Ok kiter sambung balik, aku dengan leka melayari facebook,dan secara tiba2 mata ku terpaku melihat sebuah bungkusan ganjil yang berada di meja komputer tu, tertulisnya die distu kepada si polan si polan bukak lah, jgn malu2, terlintas dihati ku nie musti prank, aku cuba mengoyang2kan bungkusan itu, aku dapat merasakan selamat jika dibuka bungkusan itu......jam berdetik sudah hampir pukul 12 malam hanya beberapa saat sahaja, untuk digantikan dengan tarikh dan hari baru...tepat sahaja pukul 12 malam bersamaan 20.11.2012 aku pun membuka bungkusan itu, terpaku terkesima aku melihat kandungan bungkusan itu, aku bersyukur sangat macam nk meloncat2 kegumbiraan, tidak ku sangka bungkusan itu mengandungi...... pemberian siapakah ini???menjadi sebuah pertanyaan dalam diriku....tetapi





INI HANYA SEBUAH KARANGAN PENDEK....
sekian trima kaseh kepada sesiapa yang sudi membaca.....:)

2 comments:

  1. oi belom lg 20.11.2012 la

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu sebab ia merupakan sebuah karangan pendek plus future tense...hahaha

      Delete

mari click-click

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails