mari main click2

Pages

Wednesday, June 6, 2012

Adoiii Demam

Alaaaa bukan aku yg demam skang demam politik, semua2 pihak nk isu pendapat masing2 sana boom sni boom yang tempias rakyat tu biarlah diorg yang handle semuaa tu, yang aku x paham budak2 kanyak nie baru grad keje x sampai 3@4 tahun dah sibuk nk politik jugak, kadang2 tertanya jugak diorg berjuang untuk apa? kepentingan diri, rakyat tau dengar cakap org.

Tambah-tambah isu ptptn hadoiiii laa makcik oiiiii ko pinjam ko x nak bayar pahtu sokong itu ini pahtu letak kat fb mansuhkan ptptn pikir lah ikot pengalaman(klu yang pinjam PTPTN lah) sendiri dapat rasa mcm mana, ko tu dah lah x pandai sebab tu x dapat biasiswa nk sambung blajr itu pon amik PTPTN x pun mak bapak gadai tanah nk tgk anak masuk u.Nama pun adat meminjam mesti kene bayar balik hadoiiiiilaaaaa. Kalau mansuhkan percent aku sokong tp klu mansuhkann PTPTN mana kami(golongan2 yg kurang mampu) nk cekau duit.Ada sorang nie kate kalau idop ni klu slalu sgt harap org tlg pn susah jgk! laaaaaaa yang ko nnt mintak free yuran dan sebagai nya drp org jugak x ker ko ludah ko jilat balik.kalau hidup semua nk disubsidikan baik x yah blajau duduk mengangkang kat umah jer semua free untonglah mcm tu..

Bagi aku mmg PTPTN nie pinjaman so barulah kiter hargai dan bersungguh nk belajar, kiter tahu nnt kene bayar balik apa yang dipinjam x der lah kite sia2 kan pelajaran so bg aku baru nmpk berdikari skit bila yuran n perbelanjaan masa belajar kite sendiri yang tanggung.

0 comments:

Post a Comment

mari click-click

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails