mari main click2

Pages

Saturday, September 4, 2010

zakat fitrah


salam,

zakat fitrah

Zakat Fitrah ialah zakat diri yang difardhukan ke atas setiap individu lelaki dan perempuan muslim yang berkemampuan dengan syarat-syarat yang ditetapkan.

dan semalam selepas jer solat jumaat buat pertama kali dalam usiaku 24thn.....aku membayar zakat fitrah gne duit aku sendiri..huhuhu al maklum lah dah keje punya duit sendiri dan mampu...so aku gi bayar zakat fitrah nie kat masjid/surau mutiara damansara.......mula2 niat dihati nk try bayar online tp klu byr secara live baru ader feel kot....nk bayar zakat skali kene q daaaaaa...rupe2 ramai gak yg x melunaskan zakat diorng lagi termasuk diri aku....memandangkan aku membayar zakat di zone selangor so nilai 2.7kg beras di negeri ini berharga rm 7 sahaje......

so selesai sudah tanggungjawab aku membayar zakat fitrah pada tahun ini....
p/s raya pun dh dekat.......aku knr bg duit ry plk ker huhuhu :p

0 comments:

Post a Comment

mari click-click

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails